Preskočiť na obsah

The 7 Habits of Highly Effective People, Stephen R. Covey

    Už názov knihy ma hneď zaujal, nakoľko som človek, ktorý sa snaží využívať každú chvíľu naplno. Čas je nenávratné aktívum, s ktorým väčšina ľudí v dnešnej modernej dobe nevie správne zaobchádzať. Mojím cieľom tohto čítania nebolo získať neskutočný tip, ktorý mi teraz bude šetriť 2 hodiny denne ani nič podobné. Celkovo ma zaujíma to, ako my ako ľudia premýšľame nad vecami, čo sa týka šetrenia času a efektívnej komunikácie. Táto kniha obsahuje relatívne komplexne vysvetlené ako sa ukázať príležitostiam, ktorých vraj nemáme dostatok. Ako si nastaviť cieľ s plánom ako sa k nemu dostať. Keď plávate na mori bez destinácie, každý vietor je priaznivý. Často hovoríme áno na viac vecí ako by sme mali. Ak vieme, čo je pre nás skutočne dôležité, môžeme sa sústrediť na to, čo nás posunie vpred. Treba si vedieť určovať priority. Win-win or no-deal. Je to premýšľanie, ktoré sa dá uplatniť všade od normálnej každodennej komunikácie po dohody medzi najväčšími biznismi. Dôležitosť synergie a kvalitných interpersonálnych vzťahov všade okolo nás. Čo mňa osobne najviac zaujalo a som si zobral sú dve veci. Treba si uvedomovať to, čo máme silu zmeniť. Ak to je mimo kruhu, ktorý vieme ovplyvniť, je dôležite vedieť sa s tým vysporiadať. Win-win je postoj mysle, ktorý neustále hľadá vzájomný prospech vo všetkých ľudských interakciách. Win-win znamená, že dohody a riešenia sú obojstranne výhodné, vzájomne uspokojujúc. Kniha je písaná mne veľmi príjemným štýlom. Obsahuje rozumný počet štúdií, príbehov alebo príkladov zo života a rád navyše. Tieto princípy môžeme aplikovať nielen v biznise, ale aj v osobnom živote. Čítanie tejto knihy bolo správnou investíciou do seba samého, komunikácie a detailu správneho nastavenia mysle.