Alexander prichádza študovať na vysokú školu. Čo samo osebe svedčí o náročnosti a nedostatku času. Navyše, vybral si medicínu. V tomto štádiu sa takmer nedá ani pomyslieť na rovnaké trávenie času s Táňou ako to bolo v lete.
Táňa pokračuje vo svojom štúdiu na strednej škole. Tiež sa jej život skomplikuje s príchodom nového spolužiaka. Pôsobí na ňu drzo. Má z neho zmiešané pocity a keď sa ju raz pokúsi pobozkať, je zmätená. Nechápe. Nemyslela si, že on po celý čas bol do nej zamilovaný.
Myslím, že autorka chcela čitateľov v prvom rade upútať názvom knihy, pretože po prečítaní som si uvedomila, že stále myslela v zamilovaneckej nálade skôr na Alexandra ako na jej nového spolužiaka. Je to ten typ verného dievčaťa, ktoré má svoje pevné hodnoty, na ktorých si zakladá. V tom som si uvedomila hlavnú myšlienku príbehu. Je dôležité, akými ľuďmi sa obklopujeme. Respektíve, akým ľuďom necháme PRIESTOR ovplyvniť náš život. Ak tí ľudia sú len tu, pri nás, neškodia nám a ani nám neosožia, ale ak im dáme priestor vniknúť do nášho vnútorného sveta, potom je to VPLYV. Niekedy sa môže stať, že týmto ľuďom dáme príležitosť aj nevedomky. Ak začneme rozmýšľať o ich názoroch, už hovoríme o akomsi VPLYVE. Postupne sa v našej mysli tvoria otázky a domienky, či by nemohli byť SPRÁVNE názory určitých ľudí. Pochybnosť vlastných názorov bije v prospech druhých. Vtedy je jednoduché zmanipulovať človeka. Keď nestojí na pevnej skale.
Táňa si však bola vždy neustále istá. Táto vlastnosť je mojou obľúbenou v knihe Dievča iného chlapca. Ten názov vo mne vyvolal obavy a predsudky, ale po zhodnotení okolností som pochopila, akú slovnú “hračku“ chcela možno, v mojich domienkach vytvoriť. Chcela v čitateľoch vzbudiť zvedavosť, aby si knihu prečítali a chcela ísť na to opačnou metódou ako oni. Na prvé počutie to znie tak, že Táňa už ďalej nebude chodiť s Alexandrom, ale podľa názvu, s INÝM CHLAPCOM. No napokon to chápem tak, že to bolo myslené opačným smerom. Nie je dievčaťom nového spolužiaka, ale stále verným dievčaťom Alexandra.
